فواید طناب زدن برای بدن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فواید طناب زدن که شاید با آن آشنا نبودید

 

۱. باعث بهبود هماهنگی و تعادل ماهیچه های می شود:

فواید طناب زدن و طناب زنی در واقع با ایجاد تمرکز روی پاها ، هماهنگی شما را بهبود می بخشد. چه متوجه بشوید یا نه ، مغز شما از آنچه پاهای شما انجام می دهد آگاهی دارد. پس سعی کنید با ورزش طناب زنی آگاه تر و هماهنگ تر شوید.

۲. صدمات پا و مچ پا را کاهش می دهد

طناب زدن برای تمام افراد در هر سنی مفید است. بسیاری از ورزشکاران بسکتبال ، تنیس ، فوتبال و سایر ورزشها معمولاً از دویدن و صدمات سریع و چرخش متضرر می شوند. این مورد هم در تنیس و هم در بسکتبال بسیار رایج است. طناب پریدن نه تنها باعث بهبود هماهنگی پا می شود بلکه باعث افزایش قدرت در عضلات اطراف مفصل مچ پا و پا می شود و احتمال آسیب دیدگی در آن قسمت ها را کاهش می دهد.

۳. کالری بسیاری می سوزانید

در مقایسه با دویدن به مدت ۳۰ دقیقه ، پریدن با طناب در واقع کالری بیشتری می سوزاند. طبق گفته روزانه Science Daily ، “این تمرین هوازی می تواند تا ۱۳۰۰ کالری در ساعت بسوزاند یا به نوعی حدود ۰.۱ کالری در هر پرش .

۴- وسیله ای قابل  حمل و سرگرم کننده

طناب پرشی می تواند با شما به هر جایی برود.می توانید زنگ ورزش در مدرسه از آن استفاده کنید یا برای اوقات فراقت همراه با خانواده در منزل یا پیکنیک از آن استفاده کنید.

۵- تراکم استخوان را بهبود می بخشد

دکتر دانیل دبلیو باری ، استادیار پزشکی در دانشگاه کلرادو ، در دنور ، و یک محقق که استخوان های سالمندان و ورزشکاران را مورد مطالعه قرار داده است ، می گوید بهترین ورزش برای بهبود تراکم استخوان ها پریدن بالا و پایین است. دکتر باری می گوید: “پریدن بسیار عالی است ، اگر استخوان های شما به اندازه کافی قوی باشد.” “شما احتمالاً لازم نیست کارهای زیادی انجام دهید.” (اگر سابقه شکستگی یا سابقه خانوادگی پوکی استخوان را دارید ، قبل از پرش با پزشک معاینه کنید.)

۶. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

طبق کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، فواید طناب زدن به عنوان یک ورزش هوازی بسیار توصیه می شود. برای افزایش سلامت قلب و ریه باید آن را سه تا پنج بار در هفته به مدت ۱۲ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید.

۷. بهبود عملکرد تنفس

علاوه بر بهبود سلامت قلب و استقامت ، طناب پریدن همچنین باعث می شود ریتم نفس شما تنظیم شود. این کار هنگام انجام فعالیت های دیگر بسیار مفید می شود زیرا شما بعد از دویدن در زمین و یا شنا در استخر ، نفس نخواهید داشت.

۸. شما را دقیق تر می کند

باور کنید یا نه ، پریدن طناب می تواند شما را باهوش تر کند. طبق اعلام موسسه پرش طناب ، پرش از طناب باعث تقویت نیمکره های چپ و راست مغز شما ،افزایش آگاهی  ، بهبود مهارت خواندن ، افزایش هوشیاری و افزایش حافظه می شود . 

۹. آرامش عمیقی به شما هدیه می کند

از آنجا که شما در واقع همزمان مغز و بدن خود را درگیر می کنید در واقع نسبت به کسانی این ورزش را انجام نمی دهند، آرام تر هستید.

× مشاوره رایگان در واتس اپ