طناب پرشی و آشنایی با آن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طناب پرشی

طناب پرشی ابزاری است که در ورزش پرش از طناب استفاده می شود.

دراین ورزش یک یا چند شرکت کننده از روی طناب می پرند تا طناب از زیر پاها و بالای سرشان بگذرد.

این ورزش به دسته های مختلفی طبقه بندی می شود که عبارتند از :   آزاد ، تک نفره ، دو نفره ، سه نفره و سه نفری آزاد .

شرکت کنندگان در این مسابقه غالباً با سن و جنس از هم جدا می شوند .

صدها تیم حرفه ای در گوشه گوشه دنیا مشغول به اجرای این مسابقه ورزشی هستند .

چند سازمان بزرگ وجود دارند که رشته ورزشی را به صورت کامل حمایت می کنند و برای آن مسابقات بین المللی تدارک می بینند.

نظر متخخصین در این خصوص :

با تحقیقات متخصصین طب ورزشی در خصوص ورزش پرش از طناب ، مشخص شد:

پرش از روی طناب می تواند به عنوان یک تمرین قلبی عروقی برای بدن مفید باشد.

این تمرین همانند دویدن یا دوچرخه سواری به کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند.

این ورزش هوازی می تواند بین ۷۰۰ تا بیش از ۱۲۰۰ کالری در ساعت کالری بسوزاند که عمدتا بسته به سرعت و شدت پرش ها متفاوت است.

ده دقیقه پرش از روی طناب تقریباً معادل ۱.۵ کیلومتر دویدن است.

پرش به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بسته به شدت جهش و چرخش پا معادل ۴۵-۶۰ دقیقه دویدن است.

بسیاری از مربیان حرفه ای ، متخصصان تناسب اندام و مبارزان حرفه ای قفس (MMA) معتقدند که :

برای چربی سوزی بیشتر و کاهش وزن سریعتر به جای دویدن از طناب زدن استفاده کنید و روزانه دقایقی را از روی طناب بپرید.

امروزه طناب های پرشی مخصوص بدنسازی برای چنین ورزشکاران در دسترس است تا  اثربخشی تمرینات را افزایش دهد.

یادگیری تکنیکهای این ورزش در مقایسه با بسیاری از فعالیتهای ورزشی دیگر نسبتاً ساده است.

طناب پرشی همچنین برای طیف گسترده ای از سنین و سطح تناسب اندام مناسب است.

× مشاوره رایگان در واتس اپ